A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський заклад дошкільної освіти «Росинка»
Маньківської селищної ради Черкаської області

Звіт

 

 

                          З В І Т

ДИРЕКТОРА маньківського ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ (ЯСЛА-САДОК) «росинка»

червонюк оксани МИКОЛАЇВНИ

ПО ПІДСУМКАМ РОБОТИ ЗА 2022 - 2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2023

 

     На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Червонюк Оксана Миколаївна, директор дошкільного навчального закладу (ясел-садка) «Росинка», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 30 років , звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2022-2023 навчальний рік.

Закінчився складний та незвичний навчальний рік і  ми підводимо підсумки роботи колективу  закладу дошкільної освіти.

 

Головними завданнями мого звіту, як засобу  інформування громадськості є:

       підвищення відкритості дошкільного закладу;

       задоволення інформаційної потреби різних груп користувачів: це і батьки, і       педагоги,  та органи влади;

       інформаційне забезпечення ринку освітніх послуг в   ЗДО;

      проведення громадської експертизи управлінських рішень, стратегій і програм розвитку установи.

 

 

1. Організаційно-правові засади діяльності дошкільного навчального закладу

    Маньківський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Росинка» розпочав функціонування з 1970 року та знаходиться за адресою вул.Благодатна 4, смт.Маньківка, Черкаської обл., у комунальній власності селища. Балансоутримувач – управління освіти і науки Маньківської селищної ради.

 

   Заклад дошкільної освіти працював за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин, за змішаною формою навчання.

Мова освітнього процесу та мова повсякденного спілкування у  ЗДО є українська.

   Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ДНЗ , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

   Головною метою діяльності  закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника дошкільного закладу направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

 

 

     В закладі дошкільної освіти наявні:

  • музична зала;
  • методичний кабінет – центр  методичної роботи з педагогічними кадрами дошкільного  закладу, наповнення якого здійснюється відповідно до Положення про роботу методичного кабінету;
  • кабінет психолога;
  • кабінет логопеда;
  • медичний кабінет;
  • кабінет директора;
  • комора для зберігання продуктів, забезпечена: 2 холодильниками, 2 морозильними  камерами,  стелажами для зберігання продуктів, великими та малими вагами;
  • харчоблок, забезпечений технологічним обладнанням: 2 електроплити, 2 м’ясорубки, тістовимішувач, холодильник та морозильна камера , вентиляційна система,   ваги, необхідний посуд (каструлі, сковороди, миски, ножі, розливні ложки тощо);
  • пральня забезпечена  пральною машиною, сушильною машиною, праскою.

 

Матеріально-технічний стан  групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем.   Кухонний посуд для отримання страв з харчоблоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані.   Посуд, меблі, постільна білизна, рушники марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається. 

Заклад підключений до мережі Інтернет та забезпечений технічними засобами навчання: комп’ютерами, принтерами,  мультимедійним проектором з екраном, музичним центром.

Будівля розташована на окремій земельній ділянці загальною площею 1153  га. Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики, фізкультурний майданчик. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплене. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми.  На майданчиках  є тіньові навіси для захисту від сонця й опадів.

Постійно вдосконалюється матеріально-технічний стан приміщення та території нашого закладу.

 

                             2. Склад вихованців

За проектною потужністю дошкільний заклад розрахований на 144 місць для дітей віком від 2-х років до 6 років.

Комплектація груп дітьми в 2022-2023 навчальному році складала – 158 дітей.

Групи комплектуються за віковими ознаками (одновікові), відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей в закладі дошкільної освіти з урахуванням батьківських запитів , за поданням батьками відповідних документів на комплектацію.

В ЗДО функціонували 10 вікових груп:

- 2 групи для дітей раннього віку;

- 2групи для дітей молодшого дошкільного віку;

- 3 групи для дітей середнього дошкільного віку;

- 3 групи для дітей старшого дошкільного віку.

 

Всі 10 груп укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог.  Середньомісячне відвідування з 01.09.2022 року складає 35 – 40% .

У 2022 році заклад прийняв 2 групи дітей.  У 2023 році до ЗОШ підуть 51 випускників ЗДО.

 

 

3. Кадрове забезпечення

     В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.

Трудовий колектив налічує 42 працівників.

Із них : 20 – педагогічні працівники;

22 – технічний персонал .

 

Педагогічний процес у ЗДО «Росинка» забезпечують 20 кваліфікований спеціаліст: директор, вихователь-методист, логопед, практичний психолог,  музичний керівник, інструктор з фізичного виховання та 14 вихователів. 65 % мають вищу педагогічну освіту, 35% - середню спеціальну освіту.

З них :

· вищу кваліфікаційну категорію – 3 педагоги

· першу кваліфікаційну категорію – 6 педагоги

· другу кваліфікаційну категорію – 3 педагоги

· кваліфікаційну категорію «спеціаліст» – 1 педагогів

· 11 тарифний розряд – 5

· 9 тарифний розряд - 2

 

За період 2022 - 2023 навчального року атестовано п’ять  педагогів:

  Григрьєві Г.Ю., підтверджено раніше встановлений 11 тарифний розряд ,

  Таран Б.А., підтверджено раніше встановлений 11 тарифний розряд ,  

  Шейко Л.П., присвоєно кваліфікаційну категорію " Спеціаліст IІ категорії";

  Роздорожні О.О.,логопеду, присвоєно кваліфікаційну категорію " Спеціаліст IІ категорії";

  Хоменко Н.Д.,підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І категорії»

 Педагоги пройшли курси підвищення кваліфікації  при Уманському Державному Педагогічному Університеті імені Павла Тичини.

 Всі педагоги закладу проходили онлайн-курси на освітніх платформах.

Вакансій педагогічних працівників на початок 2022 – 2023 навчального року не було .   

В закладі працює 22 технічних працівників : заступник завідувача з господарства, комірник, 3 працівників харчоблоку, машиніст із прання білизни, 10 помічників вихователя, два сторожі, робітник по обслуговуванню, тех..працівник .

 

 

4. Організація навчально-виховної роботи

     Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний заклад, Статуту ЗДО, Базового компоненту дошкільної освіти, санітарного Регламенту. Зміст дошкільної освіти в межах Базового компоненту в ЗДО «Росинка» у 2022-2023 навчальному році визначався освітньою програмою «Дитина» (нова редакція). Поряд з тим ЗДО використовує інноваційні технології: розвивальні ігри Воскобовича, Кюїзенера, Дьєнеша, технологію Н.Гавриш, дослідницько – пошукову діяльність, LEGO -конструювання.

    Протягом навчального року всі працівники ЗДО постійно підвищували педагогічну майстерність, приймаючи участь у роботі методичних об'єднань, педагогічних майстерень. Форми роботи у зв'язку з  воєнним станом та карантином переважно відбувались в режимі онлайн (платформа ZOOM).

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечили такі форми методичної роботи:семінари, мастер-класи:

1. « Використання інноваційних технологій у фізкультурно-оздоровчійроботі з дошкільниками »(жовтень ), семінар-практикум ;

2. « Впровадження ідей Фрідріха Фребеля в освітній процес закладу» (березень), семінар-практикум ; 

 

Проводились засідання круглого столу:

  • рекомендації щодо організації пошуководослідної діяльності з батьками
  • майстерклас для педагогів: «Елементи методики Сандри Кеплайн в пошуково дослідницькій діяльності з дітьми дошкільного віку

 

Педагогічні ради:

1. Про підсумки освітньої та методичної роботи за 2021-2022 н.р.,  завдання діяльності колективу  на 2022-2023 н.р., план атестації та курсової перепідготовки педагогів на 2022-2023 н.р.(вересень 2022)

2. «Сучасні підходи до розвитку творчих здібностей дошкільників»(листопад 2022)

3. «Актуальні проблеми патріотичного виховання»  ( лютий, 2023)

4.  Результативність роботи закладу дошкільної освіти за 2022-2023 навчальний рік   (травень, 2023)

Надані консультації:

- «Формування передумов успішної адаптації дітей дошкільного віку до навчання в школі»;

- «Сімя – найдорожчі люди для дитини»;

-  «Використання оповідань В.О.Сухомлинського. Система дидактичних ігор із соціально-морального розвитку дітей»;

- «Розвиток мовленнєвої творчості у дітей у процесі роботи з казкою у сім’ї»;

-  «Настільні ігри для розвитку мовлення»;

- «Активний відпочинок разом із батьками»;

 

           Протягом року, з метою підвищення професійної майстерності педагоги займалися самоосвітою за індивідуальними планами. Вивчення науково-методичної літератури надало змогу педагогам підвищити свої теоретичні знання, розвивати індивідуальні особливості кожної дитини, здійснюватидиференційований підхід.

 

5. Система роботи щодо соціального захисту дитини.

У нашому закладі виховуються 13 дітей з багатодітних родин, 2 дитини ВПО, 6 дітей , батьки яких є учасниками АТО, 2 дітей з ООП.

Адміністрацією ЗДО розроблені певні заходи, а саме:

- надається методична і консультативна допомога сім'ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини;

- створено соціальний паспорт родин пільгових категорій.

6.Організація харчування

     Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305 « Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» зі змінами від 28.07. 2021 № 786; Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах ( наказ МОН та МОЗ № 298/227 від 17.04.2006. За період 2021-2022 років за результатами перевірок            Держпродспоживслужби в Черкаській області порушень санітарного стану приміщень та харчоблоку, невідповідності нормам калорійності харчування дітей не виявлено.

Оснащення матеріально-технічної бази з організації харчування забезпечує оптимальні умови для прийому, зберігання, обробки і приготування продуктів харчування.

    В закладі складено примірні чотирьохтижневі меню на всі чотири сезони, які затверджені та узгоджені з начальником   Маньківського управління ГУ ДПСС в Черкаській області Юрченко В.П.  Вартість харчування на сьогоднішній день складає 50 грн., із них 50 % від вартості харчування для батьків, та 50% виплачується з бюджету ОТГ.

    Меню вивішується щодня увечері, щоб батьки могли напередодні ознайомитися з ним.

У закладі харчуються діти пільгових категорій:

безкоштовно:

  • діти, батьки яких мають статус учасника АТО,
  • діти, з малозабезпечених сімей,
  • діти з багатодітних сімей 50% від вартості дітодня.

    Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.

 

7. Медичне обслуговування дітей

     В дошкільному закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи.

     Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти.

     З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота.

     На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей .

 

8. Управлінська діяльність директора ЗДО

      Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику відділу освіти, молоді та спорту. У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, наказами управління освіти і науки, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором. Безпосереднє керівництво здійснює відділ освіти, молоді та спорту Маньківської селищної ради. Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань:

1. Організація діяльності колективу щодо надання освітніх послуг населенню відповідно до статуту дошкільного навчального закладу.

2. Комплектування груп на 1вересня 2022 – 2023 навчального року дітьми та кадрами в умовах військового стану.

4. Забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

5. Організація харчування та медичного обслуговування дітей.

6.Вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

7. Сприяння підвищенню кваліфікації педагогічних працівників

8. Створення сприятливого емоційно – психологічного клімату у колективі ЗДО.

9. Організація дистанційної роботи педагогічних працівників.

10. Організація різних форм співпраці з батьками.

Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт.

 

9. РОБОТА ПО ЗМІЦНЕННЮ МАТЕРІАЛЬНО - ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ЗДО

   У 2021-2022 навчальному році всі кошти направлені на створення належних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, забезпечення оснащення освітньо-виховного процесу.

За бюджетні кошти:

- зроблено поточний ремонт (64 000грн);

- прибано дві морозильних камери (24 800 грн);

- забезпечено медикаментами (5 050грн);

- побутова хімія ( 3 412грн.)

- придбано столовий посуд (12 700)

 

             У наявності  24 вогнегасники порошкових ВП-5. Підвальні та складські приміщення, пожежні виходи в групах не захаращенні. 

            В наявності  акти випробування на міцність та справність фізкультурного обладнання та малих форм на ігрових майданчиках. Меблі надійно закріплені. Є технічний звіт з комплексних електровимірів, акти перевірки готовності до експлуатації та опресування тепломережі. 

 

10. Організація роботи з сім’ями вихованців

   Взаємодія з сім’ями вихованців є одним з пріоритетних напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в організації освітньо – виховної роботи з дітьми. Дошкільний заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та навчання дітей. Педагогічний колектив використовував для цього різні активні форми співпраці :

- батьківські збори;

- індивідуальні консультації різних спеціалістів;

- участь батьків у підготовці та проведенні свят ,

 

Онлайн – спілкування, спілкування з допомогою вайбер, спілкування у групах під час військового стану.

 

 

11. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників

    В закладі організовано триразове харчування дітей.

Педагогічним колективом проводиться планомірна і систематична робота по забезпеченню безпеки життєдіяльності дітей. У річному плані роботи в розділі « Охорона життя і здоров’я дошкільників» розроблені заходи щодо попередження дитячого травматизму.

Працівники ЗДО двічі на рік проходять медичний огляд.

Працівники, які знаходяться в декретній відпустці, отримують із Фонду соціального страхування одноразову допомогу при народженні дитини і оплачувану відпустку для догляду за дитиною до 3-х років.

Всі працівники, які хворіють, отримують згідно листків непрацездатності допомогу по тимчасовій втраті працездатності.

Всі працівники мають щорічну відпустку з виплатою оздоровчих .

12. Соціальна активність дошкільного закладу

Працівники дошкільного закладу займають активну соціальну життєвупозицію та привчають дітей дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня.

Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , придбанні іграшок, дидактичних матеріалів, створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям .

Колектив працює і буде працювати надалі згідно свого кредо

«Роби велике, поки воно ще мале, тому що, все велике починається з малого» (Сенека) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора