A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський заклад дошкільної освіти «Росинка»
Маньківської селищної ради Черкаської області

Звітність

ЗВІТ

            завідувача  закладом дошкільної освіти  «Росинка»  

     Маньківської селищної ради  Черкаської області

           2021 рік

    На загальних зборах колективу ДНЗ, батьківського комітету, ради ДНЗ за 2020/2021 навчальний рік   від 05.06.2019

 

         1.ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

 Дошкільний навчальний заклад «Росинка» комунальної форми власності знаходиться за адресою: 20100 смт.Маньківка, Черкаської обл., вул.Благодатна 4

Виховання і навчання дітей здійснюється в україномовному режимі.

Кількість місць за проектом – 144.

Працюючих 12 груп, з них:

Раннього віку - 3

Дошкільного віку – 8

Всього дітей в ДНЗ 192.

Режим роботи 5-денний, з 9-годинним перебуванням дітей 

 

  2.МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

  У закладі дошкільної освіти  для здійснення освітньо - виховного процесу створені необхідні умови. База ДНЗ відповідає дитячому контингенту навчального закладу.

  Кожна вікова група відповідає санітарно-гігієнічним нормам, має естетичний вигляд. Меблі підібрано відповідно до зросту дітей. Кожна дитина має свою шафу, стіл, стілець, ліжко. В кожній групі створені куточки, які відповідають вимогам дошкільної дидактики (доступності, наочності, послідовності, повторності, поступового зростання труднощів) та направлені на розвиток всебічно розвиненої особистості.

   На території дошкільного  закладу розташовано 12 ігрових майданчиків, спортивний майданчик. Стан обладнання знаходиться на належному рівні.  Територія дошкільного навчального закладу має естетичний вигляд, огорожена, достатньо озеленена,     оздоблена квітниками, завезено пісок в усі пісочниці.

Все обладнання на майданчиках пофарбовано в яскраві кольори 

   В дошкільному закладі дотримуються температурного, повітряного, світлового режимів, санітарно-гігієнічних правил в приміщеннях та на майданчиках. 

   Відповідно до вимог санітарного законодавства в дошкільних навчальних закладах прогулянки на вулиці допускаються при температурі не нижче мінус 16ºС і швидкості вітру не вище 3-7 м/сек, але за умови 5 шарів одягу на дитині, з них верхнім шаром має бути зимове пальто або шуба. 

Температура повітря в приміщеннях дошкільного навчального закладу відповідає санітарним вимогам:

– у ігрових, приймальнях  груп раннього віку не менше 23ºС;

– у ігрових, приймальнях групах 4 го року життя 22ºС;

– у групових, роздягальнях дошкільних груп:  21ºС. 

   Колектив та батьки ДНЗ доклали багато зусиль для проведення ремонтно-відновлювальних робіт з метою покращення умов перебування дітей в ДНЗ. 

У 2018/2019 навчальному році батьками було благодійно зібрано 14 000 гривень,які пішли на придбання ігрових модулів та частковий ремонт групових кімнат та майданчиків.

Народним депутатом Верховної ради  Ничипоренко В.М. надана благодійна допомога в сумі 10000 грн., ці кошти було витрачено на придбання дитячих стільчиків у музичну залу  

За бюджетні кошти в сумі 16000 грн. зроблено косметичний ремонт приміщення дошкільного закладу; замінено 5 віконних блоків на енергозберігаючі на суму 20 400 грн.; придбано нову бензокосу (3600); замінено вуличні фонарі на енергозберігаючі на суму 2500 грн.; проведено заміри опору струму та заземлення (5000); замінено кабелі та вимикачі на харчоблоці (3850). Придбано медикаменти( 4000 грн.), засоби побутової хімії (18000грн.).

   У наявності  24 вогнегасники порошкових ВП-5. Підвальні та складські приміщення, пожежні виходи в групах не захаращенні. 

  В наявності  акти випробування на міцність та справність фізкультурного обладнання та малих форм на ігрових майданчиках. Меблі надійно закріплені. Є технічний звіт з комплексних електровимірів, акти перевірки готовності до експлуатації та опресування тепломережі. 

   В  закладі дошкільної освіти каналізаційна, опалювальна та система водопостачання функціонують нормально. 

   На 2021/ 2022 рік планується виконати такі ремонтні роботи: 

- продовжити капітальний ремонт каналізаційної системи групових кімнат,

- придбати дитячі столи та стільчики;

- завершити заміну вікон та енергозберігаючі;

- зробити ремонт в коридорі закладу;                  

 

 

    3.КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

  Важливими формами підвищення рівня педагогічної майстерності педагогів в закладі дошкільної освіти є курсова перепідготовка та атестація. Відповідно до Типового положення про атестацію, затвердженого Наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 №930, та на підставі наказів керівника закладу протягом 2020/2021 при  Черкаському інституті післядипломної освіти працівників освіти навчального року пройшли курси підвищення кваліфікації  такі педпрацівники: Семченко Л.В., Гоменюк Н.Б., Костюк Ю. Г., Гутенко Т. В. . За результатами атестації  муз керівнику Семченко Л.В підтверджено 9 тарифний розряд, Гоменюк Н.Б., підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «Спеціаліст І кваліфікаційної категорії», Костюк Ю. Г. присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії»,

Гутенко Т. В. підтверджено раніше встановлений 11 тарифний розряд.

  Для вихователів закладів дошкільної освіти району проведено семінар-практикум  по соціальні і фінансові освіті для дітей дошкільного віку від 3 до6 років  «Афлотот» .

  Вихователі  закладу відвідували методичні об’єднання, школи ефективного передового досвіду,  які працювали в районі. Проведені на них заходи підвищили рівень професійних знань вихователів і рівень освітнього процесу в закладі. Належну увагу приділяли самоосвіті, багато працювали над Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Дитина», над плануванням освітньо–виховної роботи, вивчали методичну літературу, публікації періодичних видань. 

    Педагогічні працівникии збагачували свій власний досвід інноваційними підходами, добирали ефективні прийоми і методи навчання і виховання, впроваджуючи елементи сучасних педагогічних технологій.

В закладі проводились семінари на тему:

 - "Трудове виховання та соціально-моральний розвиток дошкільнят"

 - "Морально-етична атмосфера формування особистості дитини"

 - "Внутрішній світ дитини, як проекція життєдіяльності".

Консультації для педагогів проводилися  за таким розподілом:

- для педагогів закладу  "Даруємо радість праці", " Уміння чути та слухати – комунікативний засіб спілкування",  "Як навчити дітей аналізувати небезпечні ситуації", " Охорона здоровя дітей в дошкільному закладі", " Допоможемо завтрашньому школяреві".

Одна з масових форм методичної роботи в закладі -  організація виставок. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками    «Про те, як в садочку нам живеться», " Маленькі помічники", "Кращий Український куточок" . 

  Відкриті заняття усіх педагогічних працівників проведено на високому і достатньому рівні. Аналіз роботи дошкільного закладу  засвідчує, що вихователі  працювали відповідно до  вимог  програми виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина" , проводили розвивальну, виховну, освітню роботу системно, планово, з урахуванням індивідуальних якостей кожної дитини. Педагоги  використовували різноманітні форми роботи з малюками з метою формування основ життєвої компетентності дитини. В групах раннього віку створено відповідне розвивальне середовище, яке впливає на всебічний, гармонійний розвиток малюка. Але в роботі методичного об’єднання є недоліки:

- методичні об’єднання не завжди відвідують  педагоги, що не дає можливість побачити професійне зростання;

 

 

4.МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ   У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

    Заклад дошкільної освіти медичним персоналом укомплектовано в повному обсязі: сестра медична старша  Чемінава О.В.,загальний стаж роботи 14 років, в дошкільному навчальному закладі працює 5,5 років, медична сестра Безверха Л.М. загальний стаж роботи 20 років, в дошкільному закладі 4 роки.

  Медичне обслуговування дітей здійснюється лікарем-педіатром Купченко Т.С.

Медичне обслуговування дітей включає в себе проведення обов'язкових медичних оглядів, у тому числі медичних оглядів перед профілактичними щепленнями, які здійснюються згідно з календарем щеплень у встановленому МОЗ порядку медичними працівниками дошкільного навчального закладу або відповідним лікувально-профілактичним закладом після огляду лікаря-педіатра; надання невідкладної медичної допомоги на догоспітальному етапі, організація заходів для госпіталізації (за наявності показань) та інформування про це батьків. 

Медичні сестри старша :

- щодня оглядають дітей, які відвідують дошкільний навчальний заклад;

- беруть участь у лікарському огляді дітей;

- проводять антропометрію;

- надають долікарняну допомогу у разі гострого захворювання або травм;

- здійснюють забір матеріалу для лабораторних досліджень;

- проводить ізоляцію дітей, що захворіли, а також спостерігають за дітьми, які були в контакті з інфекційним хворим;

- організовують проведення поточної дезінфекції.

Дані про результати медичного обслуговування дітей фіксуються і зберігаються у порядку, встановленому МОЗ.

  Інформація про результати обов'язкових медичних оглядів та проведені профілактичного щеплення дітей у дошкільному навчальному закладі передається керівництву лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання дитини. Відповідальність за організацію подання зазначеної інформації покладена на завідувача  закладу.

   Інформація про передбачуване медичне обслуговування дітей у закладі дошкільної освіти та його результати обов'язково доводяться у встановленому МОЗ порядку до педагогічного персоналу та батьків.

   У  закладі застосовуються форми ведення медичної документації та звітності, встановлені МОЗ.

  Проводиться моніторинг стану здоров'я, фізичного та нервово-психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги.

   Постійно здійснюється медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

   Систематично проводиться санітарно-просвітницька робота серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють, та працівників закладу.

  У дошкільному  закладі в наявності медичний кабінет, ізолятор,  які оснащені лікарськими засобами і виробами медичного призначення для надання невідкладної медичної допомоги, а також медичним обладнанням, а саме: стіл письмовий, стільці, кушетка, шафи канцелярські та аптечна, ваги медичні, ростомір, бактерицидна лампа .

Ведеться вся обліково - звітна документація у порядку встановленому МОЗ України :

- медична карта дитини (ф.026/о) 

- контрольна карта диспансерного нагляду(ф.030/о)

- карта профілактичних щеплень (ф.064/о)

- журнал обліку профілактичних щеплень (ф.064/о)

- екстрене повідомлення про інфекційне захворювання , харчове, гостре отруєння,незвичайну реакцію на щеплення(ф.058/о)

- журнал обліку інфекційних захворювань(ф.060/о)

- журнал обліку роботи з гігієнічного виховання(ф.038/о)

  Зауважень санітарно-епідеміологічної служби та інших перевіряючи установ не було.

 

 

              5.ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У ЗАКЛАДІ 

  Організація харчуванняв ДНЗ здійснюється відповідно до вимог «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладів». 

   Технологічне та холодильне обладнання в наявності та в належному стані.

   На харчоблоці працює шеф-кухар, кухарі (вони мають фахову освіту),  підсобний працівник, комірник.

   В  закладі здійснюється триразове харчування., під час оздоровчого періоду вводиться другий сніданок.

  В ЗДО проводиться санітарно – просвітницька робота серед персоналу, батьків з питань організації раціонального харчування; заслуховувались питання з організації харчування на загальних батьківських зборах та на нарадах при завідувачеві. Щоквартально відбувається аналіз виконання норм харчування, проводиться контроль завідувачем дотримання посадових обов’язків сестрою медичною старшою, кухарями та комірником.

Харчування дітей є одним з головних компонентів росту і розвитку дитини. Раціональне харчування є для цього головною умовою: діти отримували основні продукти овочі, крупи, молоко,  фрукти. Аналіз стану харчування показав, що працівники ДНЗ в цілому дотримуються режиму харчування дошкільників, видача їжі відбувається відповідно до графіку, постійно оновлюється вивіска про денне меню. Щодня проводиться С-вітамінізація третьої страви під час обіду.  На батьківських зборах у вересні та січні розглядалось питання про організацію харчування, надавались батькам поради щодо попередження кишкових отруєнь.

   14 дітей з багатодітних сімей оплачують харчування 50%,    та 1 дитина, що має статус "Дитина позбавлена батьківського піклування" звільнена від оплати.

Приписів санітарно-епідеміологічної служби протягом року не було.

 

         6. УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНОСТЬ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Дошкільний заклад у своїй навчальній діяльності керувався  Законами України  «Про дошкільну освіту», «Про  мови», Державним стандартом – Базовим компонентом дошкільної освіти України, Коментарем до Базового компонента дошкільної освіти в Україні,  Програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років "Дитина", інструктивно – методичними листами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Положенням про дошкільний навчальний  заклад України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року №305, Статутом дошкільного навчального закладу, 

Концепція розвитку дошкільного навчального закладу направлена на впровадження особистісно орієнтованої моделі виховання, як засобу удосконалення фізичного, морального виховання, здоров’язберігаючої діяльності, розвиваючої, освітньої роботи з дітьми. У Концепції визначені мета, принципи реалізації основних концептуальних ідей, структура змісту навчання та виховання, умови реалізації Концепції, очікувані результати.

 Основними напрямками контрольно – аналітичної діяльності були:

- адаптація дітей до умов закладу дошкільної освіти;

- отримання інформації для педагогічного аналізу;

- надання методичної та практичної допомоги вихователям;

- створення оптимальних умов для розвитку та виховання дітей;

- удосконалення освітнього процесу.

     Використовувались різні види контролю: комплексне та тематичне вивчення, оперативний, епізодичний, порівняльний, попереджувальний та вибірковий.  Для його здійснення добиралися такі методи: вивчення документації, спостереження, проведення контрольних занять, бесіди з дітьми та педагогами, анкетування.

    Аналізувалися: санітарний стан приміщень, предметно-ігрове середовище, забезпечення освітньо-виховного процесу, документація. Встановлено, що педагогами була проведена велика робота по підготовці до нового навчального року. Ігрові осередки достатньо оснащені ігровим матеріалом відповідно віковим особливостям дітей групи та методичним рекомендаціям. У наявності обладнання та атрибути до сюжетно - рольових ігор, будівельних ігор. Вихователями також проведена певна робота щодо оснащення освітньо-виховного процесу, виготовлені дидактичні ігри, демонстраційний та роздатковий матеріал.  

   Тематичне вивчення організації ознайомлення старших дошкільників з явищами неживої природи охоплювало такі питання׃ екологічні знання, уміння, навички, ставлення  дітей; планування роботи з дітьми; створення умов; знання, уміння, навички вихователів; робота з батьками. Було зроблено висновок, що вихователі груп старшого дошкільного віку  організацію  ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з явищами неживої природи проводять на належному рівні. Водночас виявлено ряд недоліків. Для оптимізації процесу формування екологічної компетенції старших дошкільників рекомендувалося систематично планувати і проводити індивідуальну роботу з дітьми,які мають низький рівень сформованості екологічної компетентності; планування роботи здійснювати з урахуванням принципів гуманістичності; провести семінар «Використання  інноваційних методик  і технологій в екологічній освіті дошкільників»; дообладнати природничі  розвивальні осередки   предметними  картинками,  оснащенням  для експериментування з водою, піском, повітрям, предметно-схематичними  і графічними моделями.

Тематичне вивчення питання організації  роботи з безпеки життєдіяльності в групах дошкільного віку охоплювало такі питання׃ створення умов для організації та проведення роботи, планування роботи з безпеки життєдіяльності, рівень знань, умінь, навичок дітей, робота з батьками  щодо  профілактики травматизму  серед дітей, рівень знань, умінь, навичок вихователів. Зיясувалося, що робота з безпеки життєдіяльності організована на  достатньому рівні.  Вихователі приділяють належну увагу проблемі профілактичної роботи щодо попередження дитячого травматизму, формуванню у дітей навичок безпечної життєдіяльності, навчають  дітей свідомо ставитись до свого здоров’я, до особистої безпеки та безпеки навколишніх.  Діти мають достатній обсяг знань, сформовані вміння, навички з різних видів безпеки життєдіяльності. Педагоги працюють у тісній взаємодії з батьками у вирішенні проблеми безпеки дитини. Для подолання виявлених недоліків надано такі рекомендації׃ поповнити осередки «Безпека дитини» методичною літературою, дидактичними іграми з розділів «Дитина і природа», «Особиста безпека»: настільно – друкованими іграми на протипожежну тематику, пізнавальною літературою для дітей; використовувати такі  форми роботи, як розваги (спектаклі силами дітей, лялькові вистави, КВК), читання художньої літератури; урізноманітнити роботу  з батьками прогресивними формами взаємодії, використовувати  тестування, тренінги, ігрове моделювання способів поведінки, виготовлення газет, відеофільмів,  магнітофонні записи, вечори  запитань і відповідей, рольові ігри, пізнавально – ігрові вікторини.

    У   закладі створена тарифікаційна комісія. Педагогічне навантаження протягом року було розподілено оптимально, всі педагогічні працівники мали педагогічне навантаження 1 ставку і більше за бажанням. У дошкільному закладі існує база даних про тарифікацію педагогічних працівників.

  Також передбачена система винагород, преміювання та заохочення працівників за успіхи в роботі та особливі трудові заслуги, які передбачені ст.247 КЗпП України, ст.38 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Рішення про застосування заохочень приймаються згідно з «Положенням про надання грошової винагороди педагогічним працівникам за сумлінну працю, зразкове виконання службових обов’язків», «Положенням про преміювання та надання матеріальної допомоги працівникам за рахунок фонду економії заробітної плати», які є додатками  до колективного договору.    

    Завідувач систематично здійснювала контроль за правильним веденням ділової документації. Ведення ділової обов’язкової документації здійснювалось згідно з чинним законодавством («Інструкції про ділову документацію в дошкільних закладах» затвердженої наказом  МОН України від 30.01.98 №32) . .

 

    7. РОБОТА З БАТЬКАМИ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ У ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

У минулому навчальному році адміністрація й педагогічний колектив приділяли велику увагу підвищенню психолого – педагогічної культури батьків, надавали сім’ям консультативну допомогу в питаннях виховання, розвитку дітей, вдосконалювали їх виховні навички.

    Використовувалися такі форми взаємодії дошкільного закладу та родини:

Колективні:

- загальні батьківські збори, на яких ознайомлювали батьків із пріоритетними напрямами роботи закладу, звітували про результативність роботи, порушували питання безпеки життєдіяльності дітей, збереження і зміцнення їх здоров’я;

- залучались батьки до активної участі у музичних та спортивних святах і розвагах, оснащенні предметно-розвивального середовища

- Дні відкритих дверей, під час проведення яких батьки мали змогу відвідати заняття, спостерігати за діяльністю своєї дитини, взяти участь у розвагах, іграх;

- спільні родинні свята «Світлиця любові», «Тато, мама, я – спортивна сімя », «На своїх крилах весна свято мами принесла»;

Групові форми взаємодії з батьками:

- батьківські збори в групах;

- анкетування батьків;

- "На порозі школи" (для батьків дітей старшого дошкільного віку).

Консультації для батьків:

- «Як полегшити адаптацію дітей до умов дошкільного закладу»;

- «Виховання любов’ю»;

- «Безпека дитини в руках дорослих»;

- «Трудове виховання в сім’ї»

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора